Direktlänk till inlägg 16 juli 2010
Det kan man ju verkligen fråga sig.
1. För att "alla" andra gör det?
2. För att få en ego-kick?
3. För att jag har något att säga som kan vara av värde för andra?
4. För att mitt vardagsliv (och vilket kalsongmärke jag väljer) är något som har ett oerhört stort allmänintresse och som därför bör bevaras till eftervärlden?
5. För att det är en kul grej?
6. För att min dotter är en ihärdig bloggare? http://viccirox.blogg.se/
7. För att ni blir glada av att se typ såna här bilder:
Björn med en älskad familjemedlem (Tanja, 6)
Eller kanske ännu mer upplyftande:?
Kim (min kära fru) i ett något upphetsat tillstånd. (Tack för bilderna, Vicci!)
Det blir många "ja" på frågorna ovan (men nej på kalsongerna). Syftet är i alla fall till stor del att förmedla något som kan glädja och inspirera. Du avgör om jag lyckas!
Läs även andra bloggares åsikter om glädje, inspiration, blogg, blogga, ego, inspirera, glädja, bilder, humor, skratt, upplyftande, befriande, upplysning, vishet
Lev längre och friskare! Här samlar jag tips som det det finns vetenskapligt stöd för och som är någorlunda billiga och enkla att praktisera. Alla kan må bättre och leva längre! Då och då kommer jag att uppdatera (lägga till och ta bo...
Det här tilltaget har retat mig från först början. Uppenbarligen köper folk datorer för alla möjliga syften medan en TV nästan alltid köps för att se på TV. Även om SVT skulle ha valt att INTE lägga ut några program på internet skulle vi köpa ungefär...
En ny bok av Bronnie Ware, The Top Five Regrets of the Dying, beskriver författarens erfarenheter av att arbeta med döende människor. Om vi någonsin kommer att få perspektiv på livet är det när vi närm...
Följande är en av Carl Schultz filosofier, skaparen av Snobben. Du behöver inte kunna besvara följande frågor. Läs bara igenom brevet så kommer du att förstå andemeningen. 1. Räkna upp världens fem rikaste män. 2. Räkna upp fem vinnare ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | |||
12 |
13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
|||
19 | 20 | 21 | 22 |
23 |
24 | 25 |
|||
26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
||||
|