meraliv

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Björn Roxendal - 27 juli 2010 22:11



 


Under de år jag arbetade som mest med stresskadade personer upplevde jag ett behov av enkla "regler" och affirmationer som vände sig både till kärnan själva stressproblematiken och som pekade mot ett hälsosamt alternativ. Ett resultat blev nedanstånde "budord". Var och ett skulle kunna vara ämnet för ett eget föredrag. Om det här gäller dig föreslår jag att du läser punkterna minst en gång per dag och ser vad det ger för genklang i dig! Lycka till!




 Budord för Bättre Balans i Livet


 

  • Det är naturligt och OK med stress, men återhämtning är livsnödvändig
  • Jag behöver inte ta på mig andra människors problem/krav/behov
  • Det är helt OK att göra ingenting. Bara vara är bra.
  • Små framsteg är viktigare/bättre än stora
  • Förlåtelse är nyckeln till frihet
  • Jag sätter mig själv först!
  • Den enda sjukdomen som finns är behovet att vara någon annanstans
  • Det är bara så mycket jag lever i nuet som jag verkligen lever
  • Gör mer av det som är bra!
  • Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge”
  •  Det är inte hur jag har det utan hur jag tar det


 En del av punkterna känns kanske som de skapar mer frågor än de besvarar. Skriv gärna lite om dig själv och dina funderingar i kommentaren så ska jag försöka fylla på efter behov! Kolla även psykosyntes.net för mer info.'






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Mera Liv!

Kategorier

Omröstning

Mitt resultat på SVTs lyckotest:
 0 - 10%
 11 - 20%
 21 - 30%
 31 - 40%
 41 - 50%
 51 - 60%
 61 - 70%
 71 - 80%
 81 - 90%
 91 - 100%

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards