meraliv

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Björn Roxendal - 7 augusti 2010 21:54


Nä, jag har ingen iphpne. Och jag vill inte lägga ner 5000 kr på en mobil. För mig har mobiler alltid handlat om att ringa och smsa. That´s it. Fast sen var det ju det där med MP3-spelare. Det är ju praktiskt att ha den i mobilen när allt kommer omkring. Så efer ett antal supersimpla basmodeller det blev det en enklare variant av Walkman-mobil - runt tusenlappen. Men efter några år blev skärmen utsliten och så såg jag häromveckan ett erbjudande om Samsung S5230 för 990:-:


                                


Jag läste lite recensioner och kom fram till att den nog hade en förvånansvärt bra kamera för sitt pris och att den gick att surfa med och var någorlunda lättmanövrerad - plus att den verkade ha en skaplig ljudvalitet. Allt för 990! En chans att få lite iphone-känsla till budget-pris, tänkte jag och beställde. Fast det blev 200kr dyrare bara för att jag ville ha en rubrinröd med blommor istället för den vanliga svarta eller silverfärgade.

Efter bara nåt dygn var den här och spänningen var stor när jag skulle ge mig på den - min första pekskärms-nalle! Jodå, det blev en del strul med manövrerandet men på det hela taget gick det att komma igång utan större frustrationer. Och lite kul att googla direkt från mobilen!

En huvudanledning till att jag köpte den var att det är så praktiskt att alltid ha en skaplig kamera med sig - automatiskt så att säga. Så, nu kan ni titta och döma själva - duger bildkvaliteten för mina bloggsyften t ex?  Kolla alltså dessa nytagna exempel på mobilbilder (Förresten, MP3-spelaren ger helt ok ljud:)


Först, dagens fårmöte:

             


Och vår älskade Tanja, Schäfer-Collie-mix

 

Och från vår gårdsplan:

  




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Sök i bloggen

Presentation


Mera Liv!

Kategorier

Omröstning

Mitt resultat på SVTs lyckotest:
 0 - 10%
 11 - 20%
 21 - 30%
 31 - 40%
 41 - 50%
 51 - 60%
 61 - 70%
 71 - 80%
 81 - 90%
 91 - 100%

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Skapa flashcards