meraliv

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Björn Roxendal - 26 juli 2010 19:30

Mitt ute i skogen, vid Konnsjön i södra Dalarna, hålls Vildrosfestivalen, med ambitioner att vara:


en mötesplats och en verkstad, ett gemensamt bygge av lust och energi, tankar och idéer, en FramtidsKarneval – hur vill vi egentligen leva?
Valet av artister, talare och pedagoger, utrymme för lek och dans, fritt spel och spontana aktiviteter, möten och samtal om svåra frågor, kontakten med naturen, hemkänslan, förtroende och generositet – allt detta sammantaget gör Vildrosfestivalen unik och nyskapande. Föder idéer och öppnar för en process som fortsätter hos var och en – en annan värld är möjlig!


Jag var där sista dagen av årets upplaga och fick uppleva en hel del av:

FOLKMUSIK, VÄRLDSMUSIK, DANSBANA, TEATER, POESI, BUSKSPEL,WORKSHOPS, SEMINARIER, FÖREDRAG, MARKNAD, SPEKTAKEL…..

Med artister från Zambia i söder till Pajala i norr, från Tunisien i öster till  Färöarna i väster…

Och -förstås - möten med en del sköna typer:


   

  

 


                             


Ett av banden som spelade var reagge-bandet Kultiration. kan vara värt att kolla dom (och lyssna på deras texter), t ex här med

En Timme Kvar att Leva 

Tänkvärt. Hur skulle jag se på mitt liv om jag visste att jag hade en timme kvar att leva?



VIll ni se dom in action också, kan ni ju t ex kolla här:



Vildrosfestivalens arrangörer har t o m gett ut en 500 tjock bok, som ser t så här:


                              bokomslag_framsida.jpg


Och det ligger nåt i titeln. Det känns som just denna idé präglar stämningen på festivalen: Mitt i allt mörker vi ser omkring oss går det att hitta ljus - först och främst inom oss själva men även i varandra och i att arbeta tillsammans för en värld där människor mår bra och uppfyller meningen med sitt liv.


Mer kan du läsa på 


http://www.vildrosfestivalen.se/


Några bilder till:



 

 

    


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Mera Liv!

Kategorier

Omröstning

Mitt resultat på SVTs lyckotest:
 0 - 10%
 11 - 20%
 21 - 30%
 31 - 40%
 41 - 50%
 51 - 60%
 61 - 70%
 71 - 80%
 81 - 90%
 91 - 100%

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards